sobota, 11 lutego 2012

Kobiety o piłce nożnej...

Kobiety o piłce nożnej...

Jesteście ciekawi jak na piłkę nożną patrzą kobiety? Zapraszam...

Jestem tutaj nowa, zatem w pierwszym moim artykule chciałabym zamieścić kilka słów o mojej ukochanej drużynie, czyli FC Barcelonie. Piłka nożna to moja największa pasja, a miłość do tej drużyny zaszczepił mi tato, który również jest wielkim fanem Barcy i często w dzieciństwie miałam okazję oglądać mecze Blaugrany w tv. Bardzo cieszy mnie fakt, że obecnie jest najlepszą drużyną klubową na świecie i jej absolutny prymat trwa już trzy lata, czyli od momentu objęcia drużyny przez Pepa Guardiolę, który stworzył drużynę przegrywającą niezwykle rzadko, najczęściej jest to wypadek przy pracy, ponieważ dominacja Barcy w każdym meczu jest absolutna, ale nie o tym chcę napisać. Wolę przedstawić Wam moje spostrzeżenia na temat historii Dumy Katalonii, oczywiście od kiedy pamiętam.

Chodzi mi przede wszystkim o styl gry tej drużyny. Przez te wszystkie lata przez szatnię Blaugrany przewinęło się mnóstwo wielkich piłkarzy, może i najlepszych w danym okresie, i z pewnością znacząco wpływali oni na poziom gry Batcy, ale najbardziej godne podkreślenia jest to, że od kilkudziesięciu lat styl gry tej drużyny jest taki sam, albo chociażby zbliżony. Mowa tu oczywiście o posiadaniu i szanowaniu piłki, przejmowaniu kontroli nad meczem oraz dużej liczby podań, zdecydowanie większej niż przeciwników. Taki styl gry był dla mnie od zawsze bardzo efektowny, jednakże nie przynosił on wyników na jakie, jakby się mogło wydawać, drużyna ta zasłużyła. Co prawda w 1992 roku FC Barcelona wygrała Puchar Europy pokonując w finale Sampdorię Genua 1:0, ale potem długo musieliśmy czekać na kolejne trofeum na arenie międzynarodowej.

Dopiero objęcie drużyny przez wychowanka klubu Pepa Guardiolę, który oprócz kontynuowania filozofii posiadania piłki udoskonalił ją o obronę, o szybki odbiór piłki, najlepiej jeszcze na połowie przeciwnika. Podsumowując, dla mnie, fanki Barcy niesamowicie budujące jest to, że Blaugrana nie ma sobie równych na świecie, ale dużo ważniejsze jest to, iż nie zmienia stylu gry i jest wierna swojej filozofii gry.





o Autorze

Anna



Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz